Keď som chodil na strednú do KE, tie štyri roky som cestoval vlakom. Dnes by som možno ŽSR kritizoval, pravdou však je, že cestovanie vlakom počas strednej školy má veľké výhody. Od dostatku miesta na sedenie, možnosti čítať kopu kníh, až po relatívne dobrú dochvíľnosť.
Ešte stále si pamätám zážitky z toho cestovania. Hej, človek sa tomu nevyhne, za štyri roky sa pritrafí všeličo … Musí však povedať, že zážitok, ktorý sa mi najhlbšie vryl do pamäti nie je z toho druhu, ktorý by človek normálne očakával (ožrani a sprievodcovia a pod.)
Šiel som domov, neviem či to nebol aj môj neskočí spoj, ktorý odchádzal pred 5. Cestoval som teda sám, žiaden zo stálych kumpánov so mnou. Došiel som do vlaku, k predným vozňom, ako zvyčajne a hľadal voľné miesto. Jedna tetuška sedela sama vo štvorke. Po päťdesiatke, možno nejaká úradníčka, alebo niečo také, čítala knihu.
„Dobrý deň, máte tu voľné?“
Aká je zvyčajná reakcia na niečo také? Odpoveď, prípadne aspoň zahmkanie, gesto, že jasné, alebo niečo podobné. Čo sa stalo v tomto prípade?
Nič.
Ani ťuk. Žiadna reakcia, ktorá by znamenala, že teta si ma všimla, zaregistrovala svojím podvedomím, ak už nie vedomím … naozaj nič. Normálne som si sadol, vybalil svoju knihu a v duchu rozmýšľal nad tým, že na toto tak ľahko nezabudnem. Ani som nezabudol.
Prečo to spomínam? Rýchlosť reakcie – toto je téma, ktorá sa mi nedávno pripomenula.
Dobrú firmu spoznáte podľa rýchlosti a správnosti odpovede na vaše požiadavky. Všimnite si, že pri naozaj dobrých firmách máte pocit, že sú ustavične online, že ustavične je možnosť s nimi rozprávať a riešiť vaše veci. Taký človek má napr. pri Websupporte – ešte aj v nedeľu je niekto na chate. Ale nielen to.
Raz som potreboval zmeniť adresu na faktúre za webhosting, keďže nešlo o môj webhosting. Správnu adresu som si zmenil v admin portále, avšak na vygenerovanej faktúre sa to nedalo – a nemohol som vygenerovať novú, keďže tam bola tá stará, ktorú som nechcel platiť. Tak som sa im ozval, že nech mi zrušia starú faktúru, aby som mohlo vygenerovať novú.
Niekto sa mi od nich ozval veľmi rýchlo mailom. „Dobrý deň, starú faktúru som vám zrušila, zároveň som vám aj vygenerovala novú, už so zmenenými údajmi.“ To je odpoveď!! Miesto toho, aby to nechala na mňa, tak to rovno urobila. Ušetrila mi čas a aj možno ďalšie problémy (ak by som bol menej skúsený user). Pecka!
Riešime daňové priznanie tu v DE za minulý rok. Takmer jediná vec, ktorú si môžeme z daní odpísať sú naše dary pre neziskovky, charity a pod. Prispievame mesačne na Slovensku, tak zháňame potvrdenia odtiaľ. Písal som teda do Dobrého anjela, vysvetlil situáciu, že sme v DE, vďaka tomu môžeme prispievať a že by sme potrebovali potvrdenie o tom, koľko sme prispeli minulý rok + stručný popis toho, čo Dobry anjel robí. Nech to môžeme dať preložiť a odovzdať.
Odpoveď prišla za menej ako 24 hodín. Písal priamo riaditeľ Dobrého anjela: „Potvrdenie máte v prílohe. Ďakujeme, za Vaše dary v mene tých, ktorým prispievate.“ Otvorím prílohu, a tam komplet potvrdenie v nemčine. Ušetrili mi peniaze za preklad i čas. Paráda!
Ponaučenie:
1. Odpovedaj rýchlo! Tým, že sa človeku ozveš za pár dní, si ho nezískaš. Ozvi sa mu za pár hodín (minút!), ukážeš mu tak, že je dôležitý.
2. Odpovedaj dobre! Nereaguj len na to, čo sa ten človek pýta. Sústreď sa na to, čo naozaj chce, čo má v úmysle! Ak sa dá, tak mu v tom pomôž, alebo to urob za neho.